• ZdjÄ™cie autoraJolanta Zelek

Diagiagnostyka w terapi podologicznej - grzybica stóp

Zaktualizowano: 30 mar

W swojej praktyce rozpoczynając terapie podologiczną zawsze stawiam na diagnostykę. Dokładne zróżnicowanie problemu z którym klient się zgłasza jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Tylko przy 100% rozpoznaniu zmiany możemy dobrać odpowiednią terapię.

Biorąc pod uwagę dobro klienta stawiam na najskuteczniejsze rozwiązania. W gabinecie współpracuję z laboratorium Tomorrow labs dzięki, któremu diagnostyka jest szybka i skuteczna.

Molekularna metoda qPCR daje wynik szybko, co umożliwia wprowadzenie terapii celowanej w konkretny patogen.

Różnica między metodą qPCR a klasycznym posiewem mikrobiologicznym :

Metoda qPCR

Klasyczny posiew mikrobiologiczny

Czas uzyskania wyniku

Maksymalnie do 5 dni

Około 4-6 tygodni

Przyjmowanie leków

Możliwość wykonania badania podczas leczenia

Na 30 dni przed pobraniem należy odstawić leki

Czułość i wiarygodność

Pewne wyniki, wykrycie nawet małej ilości dermatofitów

Duża szansa na fałszywie negatywny wynik, w efekcie wielokrotne powtarzanie badań

Infekcje mieszane

Możliwość wykrycia infekcji mieszanych z pominięciem mikroflory nie powodującej infekcji

Duże ryzyko wykrycia mikroflory towarzyszącej która nie wywołuje infekcji

Jeśli cierpisz z powodu przesuszonej skóry, pękającej skóry stóp lub Twoje paznokcie przestały wyglądać estetycznie, stały się żółte ich struktura uległa zmianie - zapraszamy na badanie molekularne w kierunku obecności patogenów powodujących grzybicę stóp.

Należy jednak pamiętać, że zmiany na płytkach paznokciowych nie zawsze oznaczają infekcję grzybiczą. W przypadku stosowania produktów na infekcję przy jednoczesnym braku obecności patogenów nie tylko nie zaobserwujemy poprawy w wyglądzie płytki a dodatkowo możemy sprawić, że jej kondycja będzie osłabiona.

Pamiętajmy, że diagnostyka jest punktem wyjścia do dalszych działań. Wiedząc z czym mamy do czynienia możemy odpowiednio pokierować terapię.

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie