Usługi

Zapewniamy wszystko czego potrzebujesz.

podstawowy_zabieg_podologiczny.png

Podstawowy zabieg pedologiczny

Zabieg mający na celu poprawę kondycji stóp, obejmuje opracowanie podeszwy wraz z fizjologicznymi zrogowaceniami oraz opracowanie wałów paznokciowych, skrócenie paznokci. Regularne zabiegi podologiczne to niezwykle ważna profilaktyka w obrębie stóp.

Usuwanie hiperkeratoz

Do przyczyn powstawania hiperkeratoz zaliczamy : deformacje stóp, niewłaściwe obuwie, nadwagą, stały punktowy nacisk, czynniki genetyczne. Zabieg polega na usunięciu znacznie pogrubionej i nagromadzonej tkanki rogowej w jednym miejscu. Do hiperkeratoz zaliczamy modzele, odciski.

Hiperkeratozy
pękające pięty

Pękające pięty

Przyczyną tego problemu są między innymi : zbyt duże nawarstwienie się twardego suchego naskórka, zbyt duże obciążenie stóp, nieodpowiednie nawilżenie skóry, łuszczyca, atopowe zapalenie skóry, rogowiec, zmiany endokrynologiczne. Podczas zabiegu opracowywany jest nadmiar zrogowacenia, wyrównanie krawędzi pęknięć i nałożenie odpowiednich preparatów.

Usuwanie brodawek wirusowych (kurzajek)

Do usuwania brodawek stosuje się głównie dwie metody. Pierwsza z nich to opracowanie zmiany za pomocą dłuta podologicznego następnie nałożenie odpowiedniego preparatu przeciwwirusowego. Drugą metodą jest elektrokoagulacja, zabieg z wykorzystaniem prądu elektrycznego, który ścina białko. Zabiegi są nieinwazyjne odczucia bólowe niewielkie. Najczęściej niezbędne jest wykonanie serii zabiegów.

brodawka brodawki kurzajka kurzajki
Klamra wrastające paznokcie

Korekta wrastających paznokci

W celu doboru odpowiedniej metody zaczynamy od szczegółowego wywiadu podologicznego. Oceny stopnia wrastania, kształtu płytki oraz stanu paznokcia.

Klamra Tytanowa wykonana jest z elastycznego drutu niklowo-tytanowego, mocowana jest do płytki za pomocą specjalnego kompozytu utwardzanego lampą polimeryzacyjną.

Klamra UniBrace metoda dzięki której można tworzyć klamry indywidualnie dostosowane do potrzeb. Wykonana ze stali chirurgicznej. Rodzaj klamry zależy od stopnia wrastania / wkręcania oraz grubości płytki paznokciowej.

Paznokcie zmienione chorobowo

Paznokcie mogą zmieniać barwę, kształt i grubość. Po wstępnej ocenie stanu paznokcia następuje dokładne oczyszczenie zmienionych chorobowo fragmentów i oczyszczenie łożyska. W przypadku podejrzenia infekcji bakteryjnych lub grzybiczych zaleca się badania mykologiczne.

Paznokcie zmienione chorobowo
rekonstrukcja.png

Rekonstrukcja płytek paznokciowych

Czasowe rozwiązanie po urazach mechanicznych jeżeli występuje ubytek lub złamanie płytki. Po oczyszczeniu chorobiwych fragmentów paznokcia powstały ubytek można czasowo zrekonstruować przy użyciu masy przeciwgrzybicznej lub z jonami srebra.